Tilbage til FAQ

Ordbog

Retargeting

For at du kan lave retargeting, kræver det, at en potentiel kunde tidligere har besøgt dit website - og at det ikke er alt for længe siden. Lovkrav fra EU har betydet, at det ikke længere er så let at lave remarketing. Men når det er sagt, så kan det være en særdeles attraktivt og billig måde at lave markedsføring på. Her har vi nemlig fokus på personer, som allerede har besøgt din forretning online i form af dit website. 

Budskabet i remarketing kan være tilpasse en specifik side, som den potentielle kunde har besøgt. Det kan være ret vigtig, hvis du eksempelvis både sælger udendørs trampoliner og trillebører. 

En anden måde at lave remarketing er ved at annoncere eksempevis via Google Ads. Har en person klikket på din annonce, uden at købe et produkt i din webshop, kan du nu målrette din online markedsføring, så den potentielle kunde via nye annoncer, bliver husket på at din online forretning eksisterer. 

Du kan også lave remarketing via Facebook. Det kræver så lige, at du fortæller Facebook, hvem der har besøgt dit website på det seneste.