Digital marketing

Digital marketing inkluderer alt fra: Bannerreklame, retargeting og marketing automation samt en succesfuld omnichannel strategi. Vi kommer her ikke til at se på alle deciplinerne, men vil fokusere på, hvorfor og hvordan social media influencers kan blive en væsentlig årsag til, at du får skabt en effektiv digital marketing strategi for dit brand og din virksomhed.

Marketing på de digitale platforme såsom: Instagram, YouTube og Twitch er de platforme, hvor e-commerce influencers er. Det vil sige social media meningsdannere, som er klar til at markedsføre dine produkter og dit brand. Vi ser derfor i denne sammenhæng helt bort fra Twitter, hvor der ellers også findes en lang række influencers. Vi fokuserer ikke her på politiske influencers, da de udgangspunkt ikke sender kommercielle budskaber, så Twitter er som udgangspunkt ikke interessant for dig.

Social media marketing

Social media marketing, når du specielt fokuserer på influencers, giver dig mange fordele. En af fordelene er, at følgerne selv har udvalgt, hvilke influencers, som de gerne vil inspireres af på daglig basis. Derved er der allerede skabt et usynligt bånd imellem influencerne og følgerne. Og det er netop denne usynlige binding, som kommer dig til rigtig god gavn, når du gerne vil have promoveret dine services eller produkter.

De sociale medier har hver deres force og primære målgruppe. Instagram er klart kvindernes foretrukne SoMe platform. Derimod søger mændene i højere grad mod YouTube og Twitch, hvor sidstnævnte er en gaming platform.

Dermed ikke sagt, at kvinder ikke bruger YouTube, for det ville være direkte usandt. YouTube bruges i dag, ikke mindst af de unge, som søgemaskine til alt muligt. Det kan eksempelvis være:

  • Hvordan lægger jeg makeup?
  • Kan man drikke for meget mælk? 
  • Kan man få bumser af solcreme?

Og det er eksempelvis i denne type spørgsmål, at en influencer kan vejlede deres YouTube abonnenenter, og måske fortælle, at dit produkt, kan være løsningen på problemet.

Digital markedsføring kursus

Når man taler om digital marketing, så er der mange muligheder, og hvad skal man lige bruge sit markedsføringsbudget på. Der er desværre ogs en række faldgruber, men det er der råd for, så du ikke kommer til at betale for dyrekøbte erfaringer.

Du kan eksempelvis vælge at deltage i et webinar om influencer marketing. Det kan du gøre, ved at klikke her: Webinar i influencer marketing.

Du kan også vælge at tage et kursus i digital markedsføring. Her vil du komme dybere ind i emnet, og blive klædt på til at være selvkørende, så du kan skabe slå dine lokale, nationale eller internationale konkurrenter. 

På et kursus vi du eksempelvis få viden om:

Hvad er influencer marketing Salgs- og markedsføringsstrategi Handlingsplan
Typer af influencers Genbrug af materiale Kampagneplan
Fordele og ulemper ved de forskellige sociale medier Prisforhandling Best practice
Faldgruber Måling af salget Rapportering

Har du lyst til et sådan kursus, så klik her:

Omnichannel - den gode kundeoplevelse

Omnichannel, hvor internettet går hånd i hånd med detailbutikkerne har vist sig at være en god måde til at få solgt nogle flere varer. Eksempelvis har IKEA lavet et omnichannel tilbud til sine kunder: Køb online og hent dine varer enten i et IKEA varehus, eller i en lille butik i centrum af byen, som mere eller mindre kun fungerer som et varelager.

Men når du tænker influencers ind i din omnichannel strategi, så er det fordi, at influencerne bruges til at markedsføre dine produkter, som følgerne til influencerne så køber online i din webshop, eller offline i din butik.

Influencerne bliver på den måde en væsentlig del af kunderejsen for dine kunder.

Remarketing

Når en, for dig, potentiel kunde har besøgt deres favorit influencer, og været et smut forbi din webshop eller website, så bliver der lagt en såkaldt cookie på din potentielle kundes computer. Hvis du har en aftale med influenceren, giver det dig mulighed for at genbruge influencerens post, til at lave remarketing overfor din potentielle kunde i en kortere eller længere periode.

Hyppigheden af din remarketing kan du øge ved at bruge forskellige former for markedsføring, herunder:

  • Platforme (Facebook, Google Ads osv.)
  • Formater (foto eller video)

Så tilbage er kun, om du nu har lyst til at prøve influencers af, som en del af din digitale marketingmix:

 

Digital marketing via Instagram

Digital marketing

Livsstils branding

digital marketing via Instagram

Digitalt bolig foto til remarketing

digitale medier