Micro influencers

Micro influencers har nogle klare fordele, i forhold til mega influencers. Så lad os se på:

Her har vi lavet en liste, der viser forskellene ved at vælge micro versus macro influencers:

Hvad er en micro influencer

Hvor mange følgere har en micro influencer? En micro influencer har kun nogle få tusinde følgere, men reelt afhænger svaret af, i forhold til hvilket land? For tager vi USA eller Spanien, som begge bruger et verdenssprog, så er en micro influencer væsentlig større i forhold til en dansk micro influencer. Sproget og det udbredelse har derfor en kæmpe betydning i denne sammenhæng.

Men der findes faktisk en gruppe af influencers, som har sin egen betegnelse, og færre antal følgere. Det er nano influencers, som typisk har 500-1000 følgere. Både nano og micro influencers kan være væsentlig bedre for dig at bruge i forhold til macro- eller mega influencers, hvilket vi ser på her:

Hvorfor er micro influencers bedre

Svaret på, hvorfor micro influencers er bedre vises bedst ved at se forskellen på micro- og macroinfluencers:

Micro

  • Personer, der har få tusinde følgere
  • Unik og nærværende evne til at kommunikere og engagere med deres følgere
  • Har stor indflydelse på deres følgers købsbeslutning
  • Følgerne har en høj grad af identifikation og relation i forhold til influenceren
  • Følgerne føler sig unikke ved at følge micro influencers
  • Niche segment
  • Autencitet og troværdighed
  • Bedre return on investment (ROI) i forhold til en dyr macro influencer
  • Kontinuerlig eksponering: At arbejde med mange mikro influencers gør det muligt at strække din markedsføringskampagne over længere tid, hvilket gør din kampagne langtidsholdbar
  • Salgssignaler fra influenceren drukner ikke i en stor mængde af kommercielle posts
  • Giver mere unikt content
  • Her laver du selv mere benarbejde, men får også en bedre dialog med micro influencerne, så du kan genbruge de bedste micro influencers
  • Større udvalg af influencers

Macro

  • Personer, der har minimum 15.000 følgere
  • Kendis-bloggere og social celebrities
  • Høj grad af diversitet i blandt den store gruppe af følgere. Det kan derfor være svært at få salgssucces.
  • Engagementsprocenten falder, når antal følgere stiger
  • God til hurtig eksponering
  • Social celebrity status
  • Har du ikke minimum 35-50.000 kr til din influencer kampagne, er macro influencers formentlig ikke det bedste valg for dig

Så betyder social media interaktion mere for dig end rækkevidden, så er brugen af micro influencers umiddelbart det bedste valg for dig. Det underbygger denne rapport fra MDG. Du kan også vælge at se lidt mere om, hvad influencer marketing er i denne korte video:

 

Nu, hvor du ved, hvad en micro influencer er, så er du klar til næste skridt, nemlig, hvordan laves micro influencer marketing?

Hvad koster influencers?

Der er en lang række faktorer, som har indflydelse på, hvad en influencer koster. Eksempler:

  • Indholdselement og pakke
  • Rækkevidde
  • Affiliate
  • Brand
  • Kampagne
  • Rettigheder
  • Med mere

Alt det kan du lære mere om, ved at klikke her:

Micro influencer marketing

Micro influencer marketing skal ikke længere være en tidskrævende proces!

Måske har du prøvet via Facebook-grupper, YouTube eller andre sociale medier at skabe kontakt til en micro influencer. Hurtigt har du sikkert fundet ud af, at det kan være voldsomt tidskrævende - både fordi, at det ikke er sikker at micro influenceren vil reklamere for dine produkter eller services, eller fordi at det er svært på en hurtig måde at finde tilpas mange micro influencers til din markedsføringskampagne.

Det fandt grundlæggeren af Loggershut.dk : Ole Holdgaard ud af, hvorfor influencer marketing platformen blev udviklet. Loggershut står for at finde de bedste influencers, kvalitetssikre influencerne, hvorefter du let via din ønskede abonnementsløsning kan få direkte kontakt til de for dig bedste influencers.

For dig er det vigtigt, at du får prøve at bruge dine første influencers til din markedsføring, så du får noget erfaring at spejle dig i. For hvad er succes indenfor micro influencer marketing? Vil du gerne have skab en masse opmærksomhed, eller er du mere fokuseret på at få nogle salg i kassen på din webshop?

Så det kan anbefales at du prøver Loggershut gratis i 7 dage, uden at skulle oplyse dit kreditkortnummer. Derved vil du få dine første erfaringer med micro influencer marketing, som det ikke er sikkert, at dine konkurrenter har fået endu. På den måde kan du få et forspring, og hvem vil ikke gerne det?

Hvordan finder jeg en influencer?

På Loggershut.dk finder du mange danske micro influencers. Det er let for dig at finde de bedste micro influencers:

Find micro influencers

Og der er mange forskellige kategorier at søge indenfor, eksempelvis:

  • Livsstil
  • Skønhed
  • Sport
  • Underholdning
  • Gaming/teknologi, gadgets
  • Mode

Eksempler kunne være:

 

En dansk mester i cykelcross / vandt 3. plads ved OL

Micro influencers

Deltager i miss Danmark

micro influencer til kategorien skønhed

Svømmer der har deltaget i EM

micro influencer til svømning