Micro influencers

Micro influencers har nogle klare fordele, i forhold til mega influencers.

Her har vi lavet en liste, der viser forskellene ved at vælge micro versus macro influencers:

Micro

  • Personer, der har mellem 300 - 15.000 følgere
  • Unik og nærværende evne til at kommunikere og engagere med deres følgere
  • Har stor indflydelse på deres følgers købsbeslutning
  • Følgerne har en høj grad af identifikation og relation i forhold til influenceren
  • Følgerne føler sig unikke ved at følge micro influencers
  • Niche segment
  • Autencitet og troværdighed
  • Bedre return on investment (ROI) i forhold til en dyr macro influencer
  • Kontinuerlig eksponering: At arbejde med mange mikro influencers gør det muligt at strække din markedsføringskampagne over længere tid, hvilket gør din kampagne langtidsholdbar
  • Salgssignaler fra influenceren drukner ikke i en stor mængde af kommercielle posts
  • Giver mere unikt content
  • Her laver du selv mere benarbejde, men får også en bedre dialog med micro influencerne, så du kan genbruge de bedste micro influencers
  • Større udvalg af influencers

Macro

  • Personer, der har minimum 15.000 følgere
  • Kendis-bloggere og social celebrities
  • Høj grad af diversitet i blandt den store gruppe af følgere. Det kan derfor være svært at få salgssucces.
  • Engagementsprocenten falder, når antal følgere stiger
  • God til hurtig eksponering
  • Social celebrity status
  • Har du ikke minimum 35-50.000 kr til din influencer kampagne, er macro influencers formentlig ikke det bedste valg for dig

Så betyder social media interaktion mere for dig end rækkevidden, så er brugen af micro influencers umiddelbart det bedste valg for dig. Det underbygger denne rapport fra MDG. Du kan også vælge at se lidt mere om, hvad influencer marketing er i denne korte video:

 

Micro influencer marketing

Micro influencer marketing skal ikke længere være en tidskrævende proces!

Måske har du prøvet via Facebook-grupper, YouTube eller andre sociale medier at skabe kontakt til en micro influencer. Hurtigt har du sikkert fundet ud af, at det kan være voldsomt tidskrævende - både fordi, at det ikke er sikker at micro influenceren vil reklamere for dine produkter eller services, eller fordi at det er svært på en hurtig måde at finde tilpas mange micro influencers til din markedsføringskampagne.

Det fandt grundlæggeren af Loggershut.dk : Ole Holdgaard ud af, hvorfor influencer marketing platformen blev udviklet. Loggershut står for at finde de bedste influencers, kvalitetssikre influencerne, hvorefter du let via din ønskede abonnementsløsning kan få direkte kontakt til de for dig bedste influencers.

For dig er det vigtigt, at du får prøve at bruge dine første influencers til din markedsføring, så du får noget erfaring at spejle dig i. For hvad er succes indenfor micro influencer marketing? Vil du gerne have skab en masse opmærksomhed, eller er du mere fokuseret på at få nogle salg i kassen på din webshop?

Så det kan anbefales at du prøver Loggershut gratis i 7 dage, uden at skulle oplyse dit kreditkortnummer. Derved vil du få dine første erfaringer med micro influencer marketing, som det ikke er sikkert, at dine konkurrenter har fået endu. På den måde kan du få et forspring, og hvem vil ikke gerne det?

micro influencer i Danmark

Micro influencers Danmark

På Loggershut.dk finder du mange danske influencers. Det er let for dig at finde de bedste micro influencers:

Find micro influencers

Og der er mange forskellige kategorier at søge indenfor, eksempelvis: Livsstil, skønhed, sport, underholdning, humor/kunst/musik, bøger/litteratur og gaming/teknologi, gadgets.

Eksempler kunne være:

 

En dansk mester i cykelcross / vandt 3. plads ved OL

Micro influencers

Deltager i miss Danmark

micro influencer til kategorien skønhed

Svømmer der har deltaget i EM

micro influencer til svømning