Tilbage til FAQ

Ordbog

Impression rate

Impression rate kan beregnes, når man kender det samlede antal impressions, der svarer til antal visninger. Sagt på en anden måde: Når en influencer post eller story vises for en følger, men følgeren scroller forbi dette indhold - så tæller det som 1 impression. Arbejder man med en afregningsmodel i forhold til impressions, bruger man CPM.

Da følgerne har det med at besøge influenceren´s social media profil, mere end én gang, og en post bliver vist til andre personer (på grund af Instagram´s algoritme), end de personer, som er i kampagnemålgruppen - vi tallet for impressions altid være højere end rækkevidden. Impression rate kan derfor godt ligge over 100%.

Impressions, eller antal visninger, fremgår af statistikkerne, som du kan få fra influencerne, når de har en Instagram virksomhedsprofil.

Så har du 1000 visninger af en Instagram story, men "kun" 450 har klikket på denne video, vil impression rate være lig med: (450 x100) / 1000 = 45%.

Impression rate bruges som et KPI når man laver branding kampagner.