Tilbage til FAQ

Ordbog

Bounce rate

Bounce rate kaldes på dansk for afvisningsprocenten, der bruges til analyse af webtrafik.

Bounce rate fortæller, hvor mange procent af website ​​besøgende, der kommer ind på siden  - for derefter at forlade siden igen - uden at klikke på andre sider.

En høj bounce rate er derfor ikke god for dit website. Det betyder nemlig, at du har fået en masse trafik, som ikke synes, at det du skriver eller viser på dit webiste er særlig interessant. Og hvad være er: Google søger for, at dine landingssider ikke kommer til at rangere højt i søgeresultaterne på internettet.

Med andre ord, kan der her være tale om en negativ spiral. Så har du en høj bounce rate på en række landingssider, så kan det være en god idé, at at få strammet lidt op på dine artikler. Det kan være i form a:

  • Bedre eller mere læsevenlig tekst
  • Indsætning af videoer
  • Lave klare call to actions
  • Indsætte infografikker

Du kan måle din bounce rate via Google Analytics.