Pico influencers

Pico influencers er den mindste form for influencer, men tag ikke fejl, det kan der være en lang række fordele i for dig. Men lad os først se på: Hvad er en pico influencer?

Definition:

"En pico influencer er har mindre end 500 abonnenter eller følgere på deres sociale medie profil"

 

Hvad er en pico influencer ?

En pico influencer er som det fremgår en influencer med meget få følgere eller abonnenter. Så hvorfor overhovedet overveje at bruge en pico influencer til din influencer-kampagne? Jo, det nemlig en række gode grunde til:

Unik

Ikke alle influencers er lige fokuserede på at få mange følgere. Faktisk er der en række influencers, som aller helst går imod strømmen, og hellere vil have få, men for influenceren kvalitativt bedre følgere. Følgere, som influenceren selv har udvalgt og inviteret. Der er derfor tale om en netværksform, hvor influenceren er i cenrtum af dette netværk.

Pico influenceren vil føle sig unik, og laver derfor unik og i mange tilfælde kunsterisk indhold. Men det er ikke en forudsætning, at pico influenceren reelt er kunstner. Pico influenceren kan have et unikt synspunt, som andre meningsdannere ellers ikke har fremført på de sociale medier.

Kreativitet

Kreativiteten hos pico influenceren er i højsædet. Det kan komme til udtryk på flere forskellige måder, eksempelvis:

  • En højttaler tages med op på en bjergtop for, at opnå street credits, eller for at vise, at hvor højt man værdsætter sin transportable højttaler
  • Viser via sin post, at friske blomster kan bruges til at vise en frisk og lækker kage 
  • En rejseblogger fortæller om, hvorfor et ferieresort er dejligt - ikke set fra hotellet´s synspunkt, men med sin personlige vinkel

Fotoeksempler ses nederst på siden, og se denne video:

 

Hurtig respons

En pico influencer har også lettere ved at svare sine følgere, hvis der ikke er så mange følgere. I stærk kontrast står de helt store mega influencers, som har mere end 100.000 følgere. Her kan det være tilfældet, at mega influenceren enten ikke gider eller magter at følge op på de kommentarer og spørgsmål, som der kan komme i forbindelse med et post.

Den hurtige respons fra pico influenceren´s side gør, at følgerne føler en højere grad af relation med pico influenceren, og dermed højnes troværdigheden, når pico influeceren har noget nyt at vise eller at fortælle.

Billig content

Når der er tale om en pico influencer, så kan du også forvente, at prisen er relativt lav. Årsagen dertil er som hovedregel, at pico influenceren ikke har så mange følgere, og markedsværdien derfor ikke er så høj, i forhold til andre influencers, som har væsentlig flere følgere. 

Men du kan godt opleve at en pico influencer på grund af sin kunsteriske integritet gerne vil have lidt mere i betalig, idet den kreative proces kan være tidskrævende.

nano influencers

 

Hvad har en pico influencer ikke?

En pico influencer har ikke:

  • Kendthedsfaktor
  • Breaking news effekt
  • Mange følgere

Til gengæld, at har en pico influencer ekspertstatus, og er derfor rigtig interessant for dig.

Så vælger du en pico influencer marketing strategi, så er det fordi, at du er ligeglad med antal følgere, men derimod vil have kreativt og godt kontent, som du kan genbruge på andre social media platforme.

Hvordan du kan lave god influencer marketing, kan du også se i denne korte video:

 

Pico influencer marketing

Når du skal igang med at søge efter influencers, så kan du vælge at søge på nettet. Du vil dog hurtigt opdage, at der i så fald er tale om en lang og tidskrævende proces. Det kan derfor anbefales, at du bruger en influencer marketing platform, hvor influencerne allerede er kategoriserede i forhold til: 

  • Medie
  • Antal følgere
  • Alder

osv. 

Vælger du eksempelvis at bruge Loggershut.dk er processen enkel, og som følger:

Find micro influencers

Klik nedenfor, så er du hurtigt igang:

 

Pico influencer

pico influencer

High tech pico influencer

high tech pico influencer

Pico Instagram influencer

pico instagram influencer