Tilbage til FAQ

Ordbog

Frekvens

Frekvens bruges indenfor influenter marketing til måling af ToFu og BoFu.

Frekvens i ToFu

Når man taler om toppen i salgstragten, så måler man frekvensen for at se: Hvor mange gange en målgruppe har et en kampagne. Det kan være en udfordring at finde den præcise frekvens (hvis du bruger mere end én influent til en kampagne - og der derfor kan være et overlap i målgruppen).

Men vil man gerne skabe opmærksomhed omkring sit brand - er en lav frekvens at ønske sig. Årsagen er, at man gerne vil nå ud til så mange personer som muligt - ikke at få personer, har set en influentkampagne rigtig mange gange.

Frekvens i BoFu

Taler vi om frekvens i bunden af salgstragten, så er det fordi, at vi gerne vil måle kampagnefrekvensen - det vil sige: Hvilken frekvens har det krævet for, at din målgruppe har har lavet den ønskede konvertering?

Hvor høj en frekvens som er ideel for dig, kan afhænge af hvor lang din kampagne periode er. Kører din kampagne i 2 uger eller i 2 måneder?

For, har du en frekvens på 10 (som kan ligger i den øvre del, når man taler om en optimal frekvens), så kræver det en længere kampagneperiode - end hvis kampagnefrekvensen er lavere.

På samme måde kan det være hensigtmæssig at begrænse frekvensen, så antallet af gange, som en bestemt følger ser en influent´s post - for at opnå den bedst mulige effekt. Det er ikke usædvanligt at en frekvens på 7 er optimal for en reklamekampagne - hvis der bruges forskellige touchpoints.