Tilbage til FAQ

Ordbog

Tripwire

Er du træt af, at der går lang tid fra, at tilmeldinger til dit nyhedsbrev bliver til kunder, så kan tripwire teknikken være interessant for dig.

Hvordan virker en tripwire?

En tripwire bruges, når man laver en salgstragt, og en brugen af en tripwire bruges som en del af en enkel marketing strategi.

Det handler ganske enkelt om at sælge et lille produkt - for så senere at sælge et dyrere produkt. På den måde er barrieren for at lave det første køb uendelig lille.

En salgstragt for en tripwire kan se sådan ud:

  1. Et slagtilbud, som er meget billigt (49-349 kr). Vælger kunden at købe, kommer kunden til en mersalgsside
  2. Tilbyd et dyrt produkt (3500+ kr) som er et tilbud, der aldrig kommer igen. Laver kunden ikke dette køb, tilbyd et medium dyrt produkt:
  3. Tilbyd et medium dyrt produkt (op til 350-3495 kr), som kunden aldrig mere kan købe
  4. En bekræftelse for det gennemførte køb. Herved får du kunden´s tilladelse til at du fremadrettet må sende markedsføring, og information om produktlanceringer

Husk i denne sammenhæng på 1000 kroners reglen. Det vil sige, alt under 1000 kr er lig med impulskøb, hvorfor det er lettere at sælge 2 produkter til 995 kr - end 1 produkt til 1995 kr.

Fordele ved tripwire

Der er mindst 3 klare fordele ved at lave en tripwire:

  1. Din betalte markedsføring via influencere, Facebook eller lignende bliver betalt af de kunder, som køber dit billige (eller dyrere) produkt
  2. Din email-liste bliver større, hvorved du får et større publikum
  3. Du kan forøge dit salg og din omsætning