Tilbage til FAQ

Ordbog

Mention

En social mention er når person eller et brand bliver nævnt.

En mention bruges i mange tilfælde fordi, at personen, der laver opslaget på de sociale medier, ønsker at aktivere en stor målgruppe.

For begynder flere personer at kommentere, synes godt om osv., så begynder sneboldeffekten. Flere får nemlig vist de opslag, der er mest populære. 

Der findes online værktøjer, hvis du gerne vil tjekke, hvad der er skrevet om dit brand.

Det kan være godt at følge med i, hvad der er skrevet om dit brand. For du kan påskønne de gode kommentarer, og du kan følge op på eventuelle dårlige kommentarer. Sidstnævnte kan have en række fordele:

  • En sur kunde følger sig ikke overset, og kan få lyst til at købe hos dig igen
  • Du kan undgår, at andre personer, deltager i et negativt kommentarspor. På den måde bliver den negative kommentar ikke vist som populært opslag for andre brugere af det samme sociale medie
  • Du kan læse og bruge den feedback, der kommer på dit produkt eller brand konstruktivt - ærlige kunder er de bedste kunder
  • Nogle kunder har brug for hjælp, og så kan du hjælpe, når dine kunder har brug for dig
  • Bede en kunde om at skrive til jeres support-afdeling, for at undgå at skabe unødig støj omkring dit brand
  • Du kan genbruge kunders positive kommentarer, da du har et unikt link at henvise til
  • Du kan få indblik i, hvordan din branding kører

Det er derfor en god idé at følge udviklingen for social mentions på dit brand - om din virksomhed - eller dit website.