Instagram virksomhedsprofil

Ønsker du at promovere dit ”Instagram game” og  blive influencer? Herunder hjælper vi dig med at lave din konto om til en virksomhedsprofil på Instagram og fortæller om fordelene ved det.

Fordelene ved at have en virksomhedsprofil på Instagram er, at du kan se, hvor langt dine billeder kommer ud, altså hvilke mennesker det når ud til. Det gør, at du er i stand til at se:

  • Hvilke dage dine følgere er mest aktive, både klokkeslæt og dage 
  • Det viser også din primære målgruppes alder og køn
  • Med en Instagram virksomhedsprofil, kan du også se hvor mange der er inde og besøge din profil og ugen 
  • Udover det fortæller den dig også om du har mistet følgernes aktivitet på din profil
  • Ved at se popularitetsdataene kan det gøre dig mere bevidst om hvilken stil/billeder din målgruppe er vil med
  • Mange virksomheder anvender disse data, når virksomhederne skal finde de bedste micro og macro-influencers. Så vil du have flere influencer jobs, så er det en rigtig god idé, at oprette en virksomhedsprofil til din Insta-profil

Med en virksomhedsprofil gør det livet som influencer nemmere, da man kan tilpasse sine opslag og aktivitet.

Sidst men ikke mindst er det vigtigt at dit feed ser godt og indbydende ud, da den skal inspirere før at folk får lysten til at følge med.

Virksomhedsprofil på Instagram

Det er vigtigt at understrege, at din Instagram profil skal være offentlig, ellers kan dine opslag ikke nå ud til alle!

Men derud over, hvordan laver man en virksomhedsprofil på Instagram? Det er faktisk ganske nemt. Instagram er koblet sammen med Facebook, hvilket vil sige at du skal have en Facebook profil som du kan forbinde til. Grunden til at det fungerer sådan er at Facebook ejer Instagram!

  • Efter det går du ind i dine indstillinger på Instagram. Du finder dine indstillinger ved at gå ind på dine egen profil på Instagram, hvorefter du trykker på de tre prikker øverst i højre hjørne
  • Derinde skal du finde ”Skift til virksomhedsprofil” og slå den til
  • Nu vil  du blive bedt om at  forbinde din Instagram profil med din ønskede Facebook profil
  • Efter vil du blive sendt tilbage til Instagram, som nu har ændret sig til en virksomhedsprofil
  • Herefter kan du tilføje om du vil havde din e-mail-adresse, placering eller telefonnummer til at stå oplyst
  • Nu er det eneste der mangler din ønskede ”titel” på Instagram. Det er egentlig bare din personlige overskrift til hvad din Instagram profil omhandler
  • Du kan lave reposts af dine stories inden for 24 timer, hvilket virksomhederne elsker

Instagram influencer - Start her

Der er 2 muligheder:

Du har ikke en influencerkonto

  1. Har du ikke en influencer konto på Loggershut, er det let for dig at komme igang med at lave influencer marketing. Klik på dette link for at: Tjene penge via Instagram
  2. Efter du har udfyldt tilmeldingsformularen med links til dine sociale medier, herunder til din Instagram konto, og du har klikket på: Opret konto
  3. så skal du lige sige ja til, at du gerne vil bruge din Facebook konto som en det af det at være influencer på Loggershut.

Du har allerede en influencerkonto

  • Har du allerede en influencer profil på Loggershut.dk, så mangler du nu kun at fortælle Loggershut, at du gerne fremadrettet vil bruge din Facebook konto, så statistikker fra din Instagram virksomhedsprofil kan bruges af Loggershut og alle de virksomheder som bruger Loggershut: Login som Instagram influencer:
  • Når du er logget ind, kan du ud for din konto klikke på: Redigér
  • Dernæst mangler du blot at sige ja til at bruge Facebook, og gemme dine ændringer, før du logger ud af Loggershut igen.

Så let er det. Du har nu optimeret din Loggershut influencerprofil, så virksomhederne i højere grad kan finde interesse i at give dig et influencerjob.