Instagram virksomhedsprofil

Ønsker du at promovere dit ”Instagram game” og  blive influencer? Herunder hjælper vi dig med at lave din konto om til en virksomhedsprofil på Instagram og fortæller om fordelene ved det.

Fordelene ved at have en virksomhedsprofil på Instagram er, at du kan se, hvor langt dine billeder kommer ud, altså hvilke mennesker det når ud til. Det gør, at du er i stand til at se:

  • Hvilke dage dine følgere er mest aktive, både klokkeslæt og dage 
  • Det viser også din primære målgruppes alder og køn
  • Med en Instagram virksomhedsprofil, kan du også se hvor mange der er inde og besøge din profil og ugen 
  • Udover det fortæller den dig også om du har mistet følgernes aktivitet på din profil
  • Ved at se popularitetsdataene kan det gøre dig mere bevidst om hvilken stil/billeder din målgruppe er vil med
  • Mange virksomheder anvender disse data, når virksomhederne skal finde de bedste micro og macro-influencers. Så vil du have flere influencer jobs, så er det en rigtig god idé, at oprette en virksomhedsprofil til din Insta-profil

Med en virksomhedsprofil gør det livet som influencer nemmere, da man kan tilpasse sine opslag og aktivitet.

Sidst men ikke mindst er det vigtigt at dit feed ser godt og indbydende ud, da den skal inspirere før at folk får lysten til at følge med.

Virksomhedsprofil på Instagram

Det er vigtigt at understrege, at din Instagram profil skal være offentlig, ellers kan dine opslag ikke nå ud til alle!

Men derud over, hvordan laver man en virksomhedsprofil på Instagram? Det er faktisk ganske nemt. Instagram er koblet sammen med Facebook, hvilket vil sige at du skal have en Facebook profil som du kan forbinde til. Grunden til at det fungerer sådan er at Facebook ejer Instagram!

  • Efter det går du ind i dine indstillinger på Instagram. Du finder dine indstillinger ved at gå ind på dine egen profil på Instagram, hvorefter du trykker på de tre prikker øverst i højre hjørne
  • Derinde skal du finde ”Skift til virksomhedsprofil” og slå den til
  • Nu vil  du blive bedt om at  forbinde din Instagram profil med din ønskede Facebook profil
  • Efter vil du blive sendt tilbage til Instagram, som nu har ændret sig til en virksomhedsprofil
  • Herefter kan du tilføje om du vil havde din e-mail-adresse, placering eller telefonnummer til at stå oplyst
  • Nu er det eneste der mangler din ønskede ”titel” på Instagram. Det er egentlig bare din personlige overskrift til hvad din Instagram profil omhandler
  • Du kan lave reposts af dine stories inden for 24 timer, hvilket virksomhederne elsker

Instagram influencer - Start her

Der er 2 muligheder:

Du har ikke en influencerkonto

Du har allerede en influencerkonto

  • Når en virksomhed tilbyder dit et influencer-job, så modtager du automatisk en email. Du skal skynde dig at bruge linket i emailen, så du viser din interesset for jobbet.
  • Når du er logget ind på Loggershut.dk - klikker du, så du kan se dine nye beskeder.
  • Derefter ser du en besked-tråd, hvor du kommunikerer direkte med virksomheden / brandet, som har vist interesse for dig i forhold til et specifikt job.
  • I denne tråd ser du blandt andet:

  • Tag skærmbilleder af dine statistikker (kræver du har en virksomhedsprofil på Instagram - nærmere information ses øverst på denne side).
  • Klik på: 1) Upload data, på linjen, hvor der står: Alder, køn og lokation på dine følgere.
  • Klik på: Vælg filer. (Vælg de screendumps, som du vil uploade). Klik: Upload, og afslut ved at klikke på: Gem
  • Derefter kommer du tilbage, hvor du kan klikke på: 2) Send besked
  • På den måde har du vist virksomheden, hvilke følgere, som virksomheden kan nå ud til, via dig, med deres produkter eller services.
  • Du kan efterfølgende skrive en: Meddelelse til virksomheden, og afslutte med: Send besked

NB

Som du nok allerede har gættet, så er det også i tråden og dialogen med virksomheden du har, at du kan uploade og sende statistikker på det job eller den kampagne, som du har gennemført.