Mode influencers

Mode influencers er rigtig gode til at skabe smukke fotos, videoer og tekst omkring dit brand og dine produkter. Modsat traditionel reklame i modemagasiner, så får du ved at bruge instagrammere, youtubere og bloggere en troværdig og ikke mindst personlig reklamesøjle for dine accessories, dit tøj og dine sko m.m. 

Det er helt afgørende for, hvordan dit markesføringsbudskab bliver modtaget af læserne og seerne.

Vi er nemlig i langt højere tilbøjelige til at købe et produkt, som vi har fået anbefalet af en god ven eller veninde. Og i denne sammenhæng så behøver det ikke at være veninden fra sport, arbejde eller studie, men derimod den idéskabende og interessante inspirationskilde, som følgerne selv har udvalgt via de sociale medier.

Danske mode influencers

Danske mode influencers og modeller gør det rigtig godt. Du kan vælge mange forskellige stilarter blandt andet:

  • Klassisk
  • Boheme
  • Street
  • Afslappet eller rå

Fordelen for dig er, at du kan få dit produkt vist i influencerens miljø. Måske derhjemme, i et street miljø, eller ved tur til lystbådshavnen. 

Influenceren kan derved på en elegant og casual måde vise, hvordan dit brand fremstår bedst muligt i kombination med andre brands. Er du bekymret for, at influenceren viser dit produkt sammen med en konkurrent's brand, så skal du ikke være det. For i jobbeskrivelsen til influenceren skriver du blot, at du på det aftalte post vil have, at du skal give accept på, hvilke andre brands, som vises på samme foto. 

Et godt råd er dog ikke at være alt for strengent, da du derved hæmmer influencerens naturlige fremtoning. 

 

Mode influencer på Instagram

Mode influencers

Livsstils mode influencer

influencer mode Danmark

Dansk mode influencer

dansk mode influencer

Modebloggere

Modebloggere har den fordel, at de kan kombinere en lang tekst med enten video eller fotos. Den lange tekst kan være en fordel, når man gerne vil fortælle om alle de flotte og lækre detaljer på det tøj eller accessories, som modebloggeren bærer.

Omvendt er trenden stigende for, at de unge læser færre blogs. Følgerne søger derimod mod det visuelle Instagram. Her er lette konsumerbare fotos og stories, hvor sidstnævnte er videoer, som automatisk bliver slettet efter 24 timer.

Man behøver ikke at hedde Sara Louise og være kendt fra TV-programmet: Forsidefruer, for at være en interessant modeblogger for dig. Du kan derimod med fordel få mere for dine annoncekroner ved at vælge flere, men mindre kendte modebloggere.

Lokal branding

Har du en tøjbutik i København, Aarhus eller hvilken som helst anden by i Danmark, så kan du have glæde af at bruge en influencer eller modeblogger, der har mange følgere i netop det område, hvor du har en tøjbutik. 

For omvendt, hvis du har en tøjbutik i Holstebro, så er der ikke så meget ved, at bruge en modeinfluencer, hvor følgerne primært kommer fra København - med mindre du har en webshop.

Det er derfor altid en god idé, lige at spørge influenceren om, hvordan følgerskaren ser ud, før man starter en influencersamarbejde.

Mode influencers på Instagram

Mode influeners findes som nævnt i høj grad på Instagram. Her er det let for følgerne at scrolle rundt eller swipe up via smart phonen. En del Instagram mode influencers stræber efter at få 10.000 følgere, så de opnår en række ekstra muligheder: Eksempelvis at kunne indsætte en internetadresse (url) i en Instagram story, eller kalenderfunktionen med mulighed for bedre planlægning af posts.

Men det er ikke kun mode instagrammere med 10.000 følgere, som er interessante for dig. Du kan nemlig få flere influenceres til at vise dine produkter frem, hvis du vælger micro influencers, som har færre følgere.

Lad os tage et eksempel på en influencer, som både bruges til skønhedsprodukter af Oslo Skin Lab, som du måske har set i en TV-reklame:

 

Der er tale om influenceren Silke Grane.

En af Loggershut´s kunder: Boutique Mary, lavede et sponsoreret samarbejde med Silke, der fremviste en ny efterårskollektion. På den måde kom Boutique Mary ud til både Silke´s følgere, men fik også rigtig godt content til deres nyhedsbrev. Silke blev derfor en slags husmodel.

Silke valgte selv fra kollektionen, hvilket tøj, der passede til hendes stil. Tøjmærkerne lod Silke sidde i tøjet, så tøjet kunne returneres i fin stand tilbage til Boutique Mary, med et tak for lån. 

Boutique Mary opnåede via influencer kampagnen derfor:

  1. Social proof af en kendt influencer
  2. Godt indhold til deres nyhedsbrev
  3. Tryout af efterårskollektionen, og fremvisning til Silke´s følgere
  4. Kyndig og personlig vejledning af Silke i forhold til: Pasform, størrelser og farver
  5. Oplysning om rabatkoder
  6. Vejledning i hvor man kan købe tøjet
  7. En husmodel, som det ellers kan være tidskrævende at finde
  8. Salg

 

Boutique Mary valgte at bruge Loggershut for at spare tid på at finde Silke. 

Vil du også gerne spare tid på din søgning efter mode influencers fra Instagram, så er det let for dig. Klik blot på nedenstående link: