Tilbage til FAQ

Ordbog

Live shopping

I 1990' erne havde TV-shopping sin storhedstid.

I 2017 under Singles' Day lancerede den kinesiske e-commerce platform Alibaba Live shopping.

Under Covid-19, hvor vi ikke kunne komme i de fysiske butikker, fik Facebook live shopping et kæmpe boost.

Der er en række forhold du skal tænke på - før du begynder at tilbyde live shopping:

  1. Hvilken platform vil du bruge - hvordan kan du let give dine kunder adgang til dit online event?
  2. Hvilken lokation vil du bruge og der er godt lys og en god lyd? - eksempevis i din butik
  3. Hvem skal være vært og er værten vant til at tale til et "stumt kamera"?
  4. Alt foregå live, så hvad gør du/I hvis teknikken driller eller noget andet går galt?
  5. En vigtig del af live shopping er interaktionen med tilskuerne - så hvordan aktiverer du dine seere?
  6. For at et online event skal have en god dynamik - så skal der være mange deltagere. Så hvordan skaffer du mange deltagere?
  7. Hvad gør du efter eventet? Lægger du din optagelse online tilgængelig - klipper du optagelsen op i små bidder - redigerer du i din optagelse?