Tilbage til FAQ

Ordbog

Event marketing

Vidste du, at vi indhenter 85% af al information indhenter vi via vores øjne?

Netop af den grund er Event marketing og visuel marketing så vigtig.

Lad os se på, hvad event marketing så er:

Planlægger du et event i din butik, men du ved ikke, om der kommer nok personer til dit arrangement, så kan influenter være en god hjælp for dig.

Influenter kan nemlig fortælle om dit event, eksempelvis:

  • 2 uger før
  • 1 uge før
  • Dagen før
  • Til eventet
  • Efter eventet

 Du kan altså bruge en influent til at varme en følgerskare op, som er attrative i forhold til at få flere relevante følgere til dit event. Under selve eventet kan influenten fortælle sine følgere om, hvor fedt dette event er - eksempelvis, der er give aways.

Efter eventet kan influenten fortælle om, hvilken forskel dit produkt, har gjort for influenten i hverdagen - og hvornår der kommer et lignende event i fremtiden.

Specielt er micro influenter gode til event marketing, da deres følgerskare ofte udgør en stor grad af lokale følgere. Det vil sige, hvis du har en butik i Aarhus, er du primært interesseret i en influent, der bo i eller nær Aarhus, hvor følgerne alt andet lige også kommer fra.

For mere information, se også denne korte video: