Tilbage til FAQ

Ordbog

Content plan

En content plan er et begreb, der i udpræget grad bruges indenfor marketingverden. En content plan, er en plan for dit content – eller indhold.  Med content planen kan du planlægge og strukturere alt indhold.

Der en række fordele ved en content plan:

  • Du ikke skal stresse over at skulle finde på idéer fem minuter før deadline
  • En content plan kan hjælpe dig med at strukturere forskellige indholdsidéer
  • Give dig en struktur over forskellige deadlines
  • Synliggøre, hvornår du kører de forskellige influencerkampagner
  • At du ikke glemmer at lave indhold i god tid, før du skal bruge indholdet

En content plan tager udgangspunkt i:

  • Hvornår indholdet udkommer
  • Hvilket indhold, der er tale om
  • Hvilke kanaler, som skal bruges til dit indhold
  • Hvem skal lave indholdet
  • Hvilket format (billed og størrelse heraf, video herunder varighed)
  • Hvilken målgruppe

Det fleste content planer har en 12 månders varighed - enten som et kalenderår - eller som 12 rullende måneder.

Her kan du se mere om, hvorfor det er godt at have en god content marketingstrategi.

Og se også denne korte video om, hvordan du kan få hjælp til at få skabt content på en let måde: