Tilbage til FAQ

Ordbog

Mikro konvertering

Hvad er en mikro konvertering?

Hvor makro konverteringer handler om hårde konverteringer - handler mikro konverteringer om bløde konverteringer, som til tider kan være lidt svær at estimere.

Men når det er sagt, så er der selvfølgelige en række mikro konverteringer, som er lette at bruge:

  • Se en video på dit website
  • Gemmer (men køber ikke) et produkt på en ønskeliste
  • Videresender et link til et produkt i din webshop
  • Download en brochure
  • Download e-bog
  • Se på siden for produktdetaljer, eksempelvis: Størrelsesguide, specifikationer osv.
  • Bruger chatfunktionen på dit website
  • Skriver til dig via kontaktformularen
  • Åbne nyhedsbreve

Til fælles har ovenstående mikro konverteringer, at det ligger i den øverste del at købsrejsen, og det er ikke i slutfasen, hvor salget ligger - men derimod i toppen af købsrejsen, som kan eksemplificeres via AIDA-modellen.

Har du kun en lille online trafik på dit website, kan det være svært at måle volumen på dine mikro konverteringre. Omvendt har du høj trafik på dit website eller mange læsere af dit nyhedsbrev, kan du have stor glæde af at sætte mål op (KPI´er) for dine mikro konverteringer.