Tilbage til FAQ

Ordbog

Remarketing

Remarketing tager udgangspunkt i at markedsføre målretter overfor potentielle kunder, der allererede har klikket på en annonce fra eksempelvis Facebook og Google Ads, eller på en side i en webshop eller på en virksomheds website.

Der er en række fordele ved at bruge remarketing:

  1. Den potentielle kunde, har allede stiftet bekendskab med din virksomhed, din webshop, dit brand, eller dit produkt. Det vil sige, at der ikke længere er tale om et koldt lead
  2. På annonceringsplatforme såsom Facebook, YouTube og Google Ads er remarketing som udgangspunkt den billigeste form for markedsføring, da markedsføringen i vid udstrækning er relevant, for den person, som ser en remarketing kampagne
  3. Har den potentielle kunde se en specifik annonce, kampagne, eller klikket på en produktside i en webshop - kan man via remarketing komme med nye markedsføringsbudskaber, der er målrettet den allerede viste interesse. Har en potentiel kunden eksempelvis i en webshop vist interesse for et bestemt mærke af solbriller, kan man efterfølgende bruge remarketing til at vise forskellige former for solbriller i netop det brand

At lave remarketing, handler derfor om at genskabe den interesse, som en potentiel kunde allerede har vist. Remarketing kan derfor bruges i alle faser af salgstragten.