Tilbage til FAQ

Ordbog

Nyhedsbrev

Et nyhedsbrev udsendes som regel via e-mail eller en email-udbyder - på regelmæssigt basis.

Nyhedsbreve indeholder som regel:

  • Nyttige tips
  • Tjeklister
  • Vejledninger
  • Guides
  • Links til artikler på virksomheden´s website

Om et nyhedsbrev skal være sælgende eller ej, afhænger af, hvor i salgstragten, som du forventer, at dine kunder er. Det er derfor sjældent en god idé, at lave stærkt sælgende nyhedsbreve, hvis kunderne kun lige er startet på købsrejsen, og dermed kun er lige i orienteringsfasen. Er man for aggressiv i sin salgstale, så risikerer man at de potentielle kunder framelder sig nyhedsbrevet. 

Så det kan siges kort. Det handler om at sende rette budskab på rette tid til de rette personer.

Er du god til at skrive fængende nyhedsbreve, der overholder ovenstående kritierier, kan du have en konkurrencemæssig fordel, da:

  • Du henvender dig til dine potentielle kunder - uden at der kommer støj fra dine konkurrenter
  • Du kan via links øge trafikken på dit website eller i din webshop - og efterfølgende lave remarketing kampagner
  • Du kan "massere" dine kunder til at blive endnu mere interesseret i dine produkter
  • Det er muligt at fjerne bekymringer hos læserne af dine nyhedsbreve