Tilbage til FAQ

Ordbog

Markedsføringsstrategi

Markedsføringsstrategi fokusere på markedsføring af en eller flere produktet - eller en virksomhed, når vi taler branding. 

Idet der er tale om en strategi, er der tale om periode, som minimum er af ét års varighed - og gerne længere.

Når man lægger en markedsføringsstrategi, vælger man et sted i markedet, hvor man ønsker at positionere sit produkt eller brand. Her kan man gøre sig nogle strategiske overvejelser i forhold til, hvor profitabelt forventer vi at det vil blive, at indtage denne del af markedet, og hvor stor er værdien af dette marked eller af denne niche.

Når man taler om markedsføringssstrategi, definerer man blandt andet disse 3 punkter:

  • Markedsindtrængen, hvor man etablerer sig som en ny spiller i markedet
  • Produktporteføljen beskriver situationen, hvor en virksomhed kommer med nye produktvarianter eller helt nye produkter
  • Ved: Diversifikation kombinerer man nye produkter med nye markeder

Se også, sådan lægger man en influencer marketing strategi.