Tilbage til FAQ

Ordbog

B2B

B2B er en forkortelse for: Business to Business, hvilket betyder, at 2 forretninger handler sammen.

Taler man om B2B markedsføring, er der en række punkter, som en forretning kan vælge at fokusere på, for at få succes.

  • Definerering af de vigtigste segmenter og målgrupper
  • Find ud af, hvor der er størst og mindst efterspørgsel henholdsvis konkurrence
  • Gør din virksomhed til en ekspert
  • Lad medarbejderne deltage i markedsføringen via deres personlig profiler på de sociale medier
  • Lav KPI’er
  • Opæt tracking på marketing og salgsrelaterede aktiviteter
  • Brug en omni-channel (online til butik) model
  • Afstem din content marketing til relevante touchpoints i kunderejsen
  • Optimer dit website eventuelt via heatmap målinger
  • Lav et marketing- og et salgsbudget

Det er dog kun i mindre omfang, at influencers bruges til B2B markedsføring.

Influencers bruges i højere grad til B2C markedsføring.