Tilbage til FAQ

Ordbog

Urgency

Urgency betyder haste, og derfor bruges urgency en del indenfor online marketing.

Der er 5 overordnede kategorier indenfor Urgency, nemlig:

  • Tid
  • Hastighed
  • Scarcity
  • FOMO
  • Salgsfraser

I forhold til tid, bruges begrænset tidshorisont, nu, i dag, en deadline, minutter og sekunder. "Early bird" - prisstigning om lidt (snarligt udløb)

Når man taler om hastighed kan det være: Skynd dig, Lige nu osv.

Scarcity kan være "Out of Stock" på et fysisk produkt - eller pt er der kun plads til én mere på kurset. Scarcity kan du læse mere om her.

FOMO betyder: Fear Of Missing Out. Der kan man som køber føle, at slår man ikke til nu, så vil prisen stige - tilbuddet udløbe - eller man vil miste chance for at købe et af de resterende produkter. Der er undersøgelser der viser at mellem 50-65% føler en slags jalousi og dermed FOMO, hvis de ikke får en del af kagen, som man siger.

Salgsfraser kan være: Tilbud, Sidste chance, Udgår af sortiment osv.

Når man bruger urgency, så bruger man det som en CTA på en salgsknap.

Brug ikke ordet rabat. Undtagelsen er dog at rabat kan tilbydes på produkt nr 2, som kunden køber. 

Giv gerne noget ekstra med, som kunden ikke havde regnet med. Det kan være et produkt eller en skabelon, hvis du sælger et online kursus. Eller køb en årspakke og få et specialkursus med i købet.