Tilbage til FAQ

Influencer marketing

Hvad er en dårlig influencer?

Hvad er en dårlig influencer?

En dårlig influencer er typisk kendetegnet ved en person, der ikke formår at påvirke positivt eller skabe reel værdi for sine følgere eller samarbejdspartnere.

Typiske fejl:

  • Reklamerer for Coca-Cola den ene uge, og næste uge for Pepsi
  • Feedet har ikke en rød tråd, dvs taler om alt muligt, og om ingenting
  • Dårlige fotos, videoer og reels
  • Reklamerer for produkter eller services, som det jf. markedsføringsloven ikke er tilladt at reklamere for i Danmark. Det kan eksempelvis være at skabe økonomisk frihed ved hjælp af aktieinvesteringer (influencers må i Danmark ikke være financielle vejledere, med mindre de er godkendt til det af Finanstilsynet)
  • Mangel på troværdighed. Det handler om at være autentisk og have en ægte forbindelse med følgerne frem for bare at jagte likes og sponsorerede deals

Findes der gode influencers?

Ja, og de er lette at finde, hvis du bruger en influencer marketing platform, såsom Loggershut, hvor der er lavet en kvalitetskontrol af influencerne.

Herved optimerer du også den tid, som du bruger på at søge efter gode influencer. Alt det tidskrævende forarbejde er gjort for dig.

Klik for at få adgang til gode influencers:

Du kan også vælge at tage et hurtigt kursus i influencer marketing: