Tilbage til FAQ

Online marketing

Hvad er bedst: Instagram post eller story?

Om en Instagram post eller story er bedst, afhænger af dit mål. Så lad os se på nogle af forskellene:

Instagram post

  • En Instagram post er ideelt set på under 150 karakterer, men kan reelt set være på cirka 2000 karakter (ord og mellemrum). En normalside (A4) regner man med har 2400 anslag, så et post kan reelt være utrolig langt
  • Godt til "evergreen content", hvilket vil sige, at en post forgår ikke, med mindre influenceren sletter en given post
  • Når alt andet lige lettere ud til nye følgere ift. måden en story bliver distribueret på af Instagram
  • Er lydløs, så effekten er 100%, da mange ser et Instagram influencer-feed uden lyd på

Instagram story

  • En Instagram story varer som udgangspunkt 24 timer, og kan vare 15 sekunder
  • En video kan deles i bider af 15 sekunder
  • Har influenceren mere end 10.000 følgere, og har en Instagram virksomhedsprofil, kan influenceren tilføje et link til sin story
  • Influenceren kan let lave "behind the sceens" videoer
  • Der kan tilføjes afstemninger, der kan højne aktiviteten mellem influenceren og følgerne
  • Bliver favoriseret af Instagram i forhold til distribution
  • Kan bruges til kort interviews