Generelt
At være en mode influencer på de sociale medier såsom Instagram, Pinterest eller lignende kræver, at du ikke bare laver 3 hurtige opslag - og så forventer, at Dolce & Gabbana, Dior eller Chanel kontrakter dig.
For at være en dygtig mode influencer skal du lave hyppige posts og stories, hvor du kombinerer forskellige produkter og styles - gammel og nyt osv. så det bliver lækker for dine følgere at følge dig.
som det ses ved denne influencer, så er farverne nøje sammensat over en række af fotos.
Influenceren har endda brug fotos af bygninger, for at vis, hvordan farver kan bruges på lignende vis.
Har du en social media profil, der oser af, at du er en god mode influencer, kan du ansøge om at blive mode influencer via Loggershut, ved at klikke her:
At tjene penge via Facebook, er måske ikke lige så let, som det lyder.
Men har du en god Instagram-profil, så kan det måske blive en del letter. Klik for at se, hvad du kan gøre for at tjene penge via Facebook:
Hvad betyder det at være influencer - er et rigtig godt spørgsmål.
At være influencer betyder, at man påvirker andre personer. Det kaldes også at influere. Deraf navnet: infuencer.
Mange forbinder det at være influencer, at være på de sociale medier, hvor man som influencer reklamerer for forskellige produkter eller services - overfor sine følgere. Det er også rigtigt.
Men man kan også være en politiker, der influerer på en befolkningen. Der er ikke tale om reklame i den sammenhæng. Men derimod en påvirkning af en gruppe af mennesker.
På de sociale medier findes der influencers med nogle få hundrede følgere, men også mega influencers, der har mere end 100.000 følgere.
Har du en god social media profil, med mange følgere, og laver du post, som dine følgere er glade for at kommentere, like og dele - så kan du ansøge om at blive influencer, ved at klikke her:
Man er influencer i det øjeblik, at man påvirker (influerer) andre personer.
Det vil sige, at man er influence r- eksempelvis, når man er en: Politiker, blogger, youtuber eller instgrammer med mange følgere.
Man kan ikke sætte et tal på, hvor mange følgere man skal have, for at definere, hvornår man er influencer.
Men der findes en række forskellige typer influencer, som netop definerer, hvilken type influencer man er. De 5 typer influencers er:
Der kan være mange gode grunde til, hvorfor man gerne vil være influencer. Lad os se på nogle af grundene:
- Du kan arbejde hvorfra du vil, blot du har adgang til internettet
- Du har fleksible arbejdstider - det vil sige, at du kan arbejde, når du vil - blot du overholder de deadlines, som er fastlagt i forhold til de samarbejder, som du har indgået med brands eller virksomheder
- Du kan få flere følgere, da brands gerne laver re-posts eller markedsføring ud fra dine posts. Virksomheden henviser til dig i deres reklamer - så de personer, som ser virksomhedens reklamer, kan få lyst til at se, om de andre lækre ting, som du går og viser frem i det daglige
- Det er dejligt at blive set, hørt og få kommentarer fra følgerne. Laver du godt indhold, så får du også større feedback fra dine følgere
- Som influencer kan man tjene penge eksempelvis via Instagram
Skal man se på forskellen på en blogger og en influencer, så kan man sige:
- En blogger er en person, der har en blog. En blog er et website, hvor der kan skrives om alt fra: Hobbies til kærligheds- og familieliv eller kost og motion. Kun fantasien sætter grænser i forhold emnerne, som der blogges om
- En influencer er en person, der influerer (påvirker) sine følgere. Så man kan godt sige, at en blogger også er en influencer
Men i dag tillægges ordet: Influencer også, at man som influencer reelt får betaling for at påvirke sine følgere. Det vil sige, at influenceren reklamerer mod betaling.
Ikke alle bloggere ønsker at bruge deres blog på at lave samarbejder med virksomheder eller brands.
Men der findes en del bloggere, der gerne vil lave reklame eller vejlede deres læsere via deres blog - for på den måde at tjene penge.
En influencer (også kalede for en influent) er en person, der bruger sit netværk af følgere på sociale medier - til at fortælle om eksempelvis:
- Et budskab
- Et brand
- Et produkt
- Et event
- En service
Måden hvorpå det sker, er typisk via et opslag eller en video på influenceren´s social media profil.
Influenceren får betaling af virksomheden, som influenceren samarbejder med.
En del influencers bruger meget tid på opsætning af det rette lys, den optimale lyd og skabe en god stemning.
Men til forskel fra traditionelle reklamer - hvor alt ser meget redigeret ud - så bruges influencers ofte, fordi en virksomhed ønsker at få et produkt vist i influenceren´s univers, som skal fremstå ægte og hverdagsagtig.
Ser en post for kunstigt ud, så vil følgerne se influenceren´s post som utroværdig, og derfor ikke virke efter hensigten.
... for influenceren´s rolle er i høj grad at vejlede side følgere - samtidig med at influenceren ikke lægger skjul på, at der er tale om et samarbejde med en virksomhed. Det kan du læse mere om her:
Hvordan bliver man sposoreret på Instagram, YouTube osv.? Det gør man ved at ansøge om at blive influencer på Loggershut.
Når sponsorerne, som bruger Loggershut, finder din social media profil interessant, så får du en email med et tilbud om sponsorat.
Aftalen du laver med sponsoren, har Loggershut ikke indflydelse på.
Er der tale om et produkt, så vil sponsoren typisk tilbyde at sende produktet til dig, eller bede dig om at komme ned og hente varen i en butik, i nærheden af, hvor du bor.
Vil du gerne tjene penge via YouTube, så læs dette: Tjen penge på YouTube
En influencer er en person, som kan påvirke andre personer. Det findes indenfor blandt andet politik og de sociale medier. På Loggershut.dk fokuseres udelukkende på social media influencers.
Denne korte video viser dig, hvad en social media influencer er.
Er du derefter klar til at ansøge om at blive influencer, skal du blot klikke her:
Ønsker du at blive influencer, så er det en god idé at vise, at man er rigtig god i sin niche. En niche kan eksempelvis være:
- Mode
- Interiør og design
- Din rolle som forældre
- Skønhed
- Gaming
Det betyder så også, at du med fordel kan slette en masse "støj-fotos".
Det vil sige, at har du mange fotos med duckfaces; billeder af dårlig kvalitet, eller blot billeder af alt muligt, som ikke giver et klart billede af din niche, så få ryddet lidt op på din social media profil.
Vil du gerne se andre tips og tricks om, hvordan man bliver influencer, så kan du læse mere her: Bliv influencer
- og se denne lille video: