Tilbage til FAQ

Loggershut

Hvornår er man micro influencer?

Hvornår er man micro influencer, afhænger af, hvor mange følgere man har.

Der findes ikke en klar definition af, hvad en micro influencer er. Men i influencer marketing branchen er det en udbredt forståelse, at en micro influencer har nogle få tusinde følgere. 

Nogle går endda ned til 1000 følgere, og kalder det stadigvæk for micro influencers.

Har det en stor betydning, om man er: Pico, nano, micro, macro eller mega influencer?

I nogle sammenhænge ja, i andre sammenhænge ikke så meget.

De "mindste" influencers: Pico, nano og micro har mange af de samme kvaliteter. Her er der typisk tale om relativt nye influencers, og der vil altid være nogle af morgendagens stjerner (de større influencers) i denne gruppe. Hører du til i denne gruppe, så har virksomhederne forventninger til dig, men ikke nødvendigvis lige så høje forventninger - i forhold til - hvis du er en af de store: Macro og megainfluencers, der har mange tusinde - ja helt op til hundredetusinde følgere.

Vil du gerne ansøge om at blive en micro-influencer, så klik her: