Danske mode influencers

Danske mode influencers som reklamemedie er attraktive for din virksomhed og dit brand. Hvorfor og hvordan du skal gøre, ser vi på her:

Der er specielt to faktorer, som er afgørende for, at influencers er attraktive for dig, hvis du gerne vil sælge mode: Tøj, sko, tasker eller accessories.

De rigtige følgere

Hvis din målsætning er: Reach, så har det stor betydning for dig, hvor mange følgere influenceren har. Idet at følgerne selektivt har valgt at følge en influencer, så rammer du også en specifik målgruppe, og undgår derved at din reklame får spamlignende karakter som traditionelle reklamer ellers har udfordringer med - idet, at der ikke sker en klar segmentering. Tænk blot på: Hvor tit har du ikke på TV se en reklame for noget som du overhovedet ikke har interesse i? 

Influencers med en virksomhedsprofiler, vil før starten på din reklamekampagne, kunne give dig den nødvedige viden, så du ved, om du reelt rammer din ønskede målgruppe i forhold til: Køn, alder, geografi osv.

Konteksten

Der findes som udgangspunkt to typer influencers. Dem der har en strømlinet kommerciel kanal, og så de influencers, som har mere organisk indhold. Lad os se på de to forskellige grupper, så du ved, hvilke mode influencers, som du skal vælge til dit brand.

Som hovedregel kan du regne med at influencers, som har 3000 følgere eller mere på Instagram, står ved en skillevej. Enten bliver influencernes social media profil mere kommerciel og strømlinet, eller også fortsætter influnencerne med at poste lidt af hvert, uden at der nødvendigvis er den store struktur i rækkefølgen eller indholdet af det, som bliver postet. Der kan fra influencernes side være tale om en bevidst eller ubevidst strategi. Men det aktuelle udtryk på influencernes profil er helt afgørende for, hvilke influencers, som du skal vælge:

  • De kommercielle influencers
    • Kommercielle influencers tænker ikke kun på ét foto, men på hele flowet af fotos på Instagram profilen. Det vil sige, at farvenuancer stemmer ens, så flowet af fotos bliver roligt, og lækkert at se på. Ikke at det bliver som traditionelle reklamer. Men med et personligt touch, hvor der er tænkt over detaljerne. Prøv eksempelvis at se denne loggershut influencer: https://loggershut.dk/influencer/2357/m-albryn

instagram influencer

  • Influencer med organisk profil
    • En influencer, der har lyst til at vise mere af sig selv, end "blot" det polerede visuelle indtryk, kan give dit brand mere liv. Se blot denne Loggershut influencer, som viser hverdagens glæder i en god kombination med at fremvise mode: https://loggershut.dk/influencer/2787/n-skov-vedel

influencer viser mode

Mode influencers Instagram

Danske mode influencers findes i høj grad på Instagram, og sekundært på YouTube. Instagram kan både tilbyde visuelle fotos og stories, som tilgodeser dit brand og ikke mindst, at dine produkter bliver vist i personlige og naturlige omgivelser. Dette står også i skrærende kontrast til traditionelle reklamer såsom TV og modemagasiner.

Vælger du at bruge de danske mode influencers, så kan du også få indsat #ditbrand og andre gode hashtags. Det højner værdien af mode influenceren's post, for dig, fordi du kan opnå mere online trafik. 

Får du i forbindelse med samarbejdets indgåelse, lavet en aftale om, at du må genbruge mode influencerens post som en del at det indhold, du skal bruge på eksempelvis Facebook, så får du endnu mere glæde af dit samarbejde med mode influenceren.

Hvordan du får mest muligt glæde ud af dit samarbejde med influenceren, kan du se i denne korte video:

Nu, hvor du er klædt på til at vælge de for dig bedste influencers, så kan du gøre det let. Eksempelvis ved at bruge Loggershut´s segmenteringsværktøj - som du kan prøve gratis i 7 dage, uden at du skal oplyse dit kreditkortnummer. 

Nogle af de klare fordele for dig ved at bruge Loggershut er, at influencerne har ansøgt Loggershut om at blive influencer, så du ved der en reel gensidige interesse fra dig og influencerne. Du vil også let kunne sende produkter til influencerne, da influencerne har givet Loggershut deres kontaktdata.

Så let er det for dig:

 

danske fashion influencers

Her kan du se nogle flere eksempler på danske mode influencers:

 

Fashion influencer

fashion influencer

Mode influencer i dejlige omgivelser

mode influencer

Street fashion influencer

danske mode influencers