For virksomheder, der ønsker branding: Se svarene på de ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Hos Loggershut er influencer marketing lavet at social media influencers. Det vil sige, Loggershut har ikke noget med politiske influencers at gøre.

Influencer marketing er den nye og personlig måde at lave markedsføring på, modsat traditionelle tv-, radio- og avisreklamer. Med influencer marketing får du den personlige vinkel via influencerens udtryk og kontekts. Det gør dit budskab langt mere interessant for modtagerne, eksempelvis følgerne på Instagram og abonnementerne på YouTube.

For at få en god gennemgang af denne form for online marketing, da klik her: Influencer marketing

eller bliv inspireret af denne video:

 

Hvad en influencer koster, afhænger af flere faktorer. Her får du et godt indblik i, hvad en influencer koster.

Alternativt kan du tage et for dig værdifuldt online kursus, hvor du får branchen´s bedste tricks til at lære at forhandle en god pris.

Det gør du ved at klikke her

Ansvarsfraskrivelse:

Dette afsnit er kun vejledende. Du skal altid kontakte din revisor eller Skat, hvis du vi have et konkret eller bindende svar!

Loggershut kan ikke vejlede dig yderligere end nedenstående vedrørende udbetaling til influencers.

 

Når en virksomhed med momsnummer skal udbetale penge til en influencer, der ikke har et momsnummer, så er der som udgangspunkt tale om to forskellige situationer:

  1. Månedlig udbetalig
  2. Engangs udbetaling

I begge situationer skal du bruge influenceren´s CPR-nummer, så du kan oplyse til Skat, at du har udbetalt et beløb til en influencer.

Husk at lave skatteindberetning hver gang, så du ikke får en bod for, at få lavet sort arbejde!

Ad 1)

Ved månedlig udbetaling er der tale om løn. Derfor skal du også betale ATP, feriepenge m.m. af det udbetalte beløb. Om influenceren arbejder som ambassadør, eller får et kick back i forhold til salg via en promotionkode, er i denne sammenhæng ikke afgørende.

Ad 2)

Udbetalingen sker som honorar (B-indkomst)

 

NB

Har influenceren et momsnummer, så sender influenceren blot en faktura, som du betaler.

Som udgangspunkt kan du selv vælge, om udbetalingen til influencerne skal bogføres som: Marketing, eller Fremmedarbejde/eksternt arbejde.

Spørg dog altid din revisor til råds i denne sammenhæng.

Når du vælger influencer marketing strategi, så er noget af det første du skal gøre op med dig selv. Ønsker du:

  1. Billig content, som kan bruges på andre sociale medier. Da gå efter de små nano- og microinfluencer med under 1500 følgere
  2. Hurtig spedning af en nyhed, men også en noget dyrere løsning, nemlig brugen af macro- og megainfluencers, der har helt op til 100.000+ følgere eller abonnenter

For dybere indsigt, da læs denne artikel med tips og tricks: Influencer- og markedsføringsstrategi

Forbrugerombudsmanden har fastsat en række retningslinjer, som du kan læse om her: Hvad siger Forbrugerombudsmanden

Loggershut tilbyder ikke juridiske dokumenter men, du kan tage et online kursus, hvor du får værdifuld viden om:

  1. Hvilke faktorer har indflydelse på prisen på en influencer?
  2. Hvordan forhandler man prisen for et influencersamarbejde?
  3. Hvordan laver man en influencer kontrakt?

For at få adgang til kurset, skal du blot klikke her: Kursus i at lave en influencer kontrakt

For at logge ind som virksomhed eller brand, så går du op i øverste højre hjørne, hvor der står: Login

 

Skulle du have glemt dit kodeord, så er det ikke noget problem - da du efter at have klikket på Login, kan klikke på: Har du glemt dit password?

En online guide beskriver herfra, hvordan processen er for, at du får et nyt kodeord.

Via øverste højre hjørne kan du logge på - der, hvor der står: Login

Når du har logget ind, så klikker du på: Rediger

change of password

Klik, der hvor der står: Konto

Her skriver du din nye:

  • Adgangskode
  • Bekræft din adgangskode

Afslut ved at klikke på: Gem

 

En væsentligs forskel på Standard og PRO-pakken er, at I Standard-pakken har du ikke mulighed for at lave et jobopslag, som du sender til en lang række influencers på én gang.

Med andre ord, så sparer du en del tid, når du vælger PRO-pakken.

Har du PRO-pakken, så er processen som følger:

På den måde får du hurtigt et svar på, hvilke influencers, som har interesse i at lave branding for dig.

Du behøver ikke at bruge alle de influencers, som vender tilbage med et positivt svar, men influencerne hører meget gerne fra dig, selvom det bliver et nej tak til samarbejde i denne omgang.

Selvom prisen er højere på PRO-pakken, så kan du let spare en masse tid, og hvad er din tid værd? Se dine valgmuligheder her

Loggershut tilbyder et af markedets mest fleksible løsninger - til glæde for dig.

Du kan tegne et abonnement på måneds- eller årsbasis. Du vælger 100% frit.

Du skal blot logge ind på din Loggershut-konto, og opsige dit abonnement, når du ønsker det. Så udløber dit abonnement helt automatisk i indeværende betalte måned eller år - afhængig af, hvilket abonnement du har.

Eksempel:

  • Den 1. januar køber du et månedsabonnement
  • Den 28. januar opsiger du dit abonnement
  • Du kan frit bruge dit abonnement ind til den 30. januar, og der bliver ikke trukket penge på din konto fremadrettet
  • Du kan til enhver tid vælge at gentegne dit abonnement - eksempelvis, hvis du skal køre en sommer- eller efterårskampagne

NB

At købe et årsabonnement har den fordel, at du sparer 20% på dit abonnement.

Din læring og succes indenfor influencer marketing, er utrolig vigtig.

Både for dig - og for Loggershut.

 

Derfor har Loggershut udviklet en række kurser i influencer marketing.

Kurserne foregår online, og har forskellige længder. 

 

Du kan frit vælge, hvilket - eller hvilke teamer, som du gerne vil lære mere om.

Efter endt kursus, får du et kursusbevis.

 

For at få adgang til kurserne, så skal du blot klikke her