Micro influencers Danmark

Micro influencers Danmark: Det er din effektive vej til at komme ud til en lang række nye kunder samtidig med, at dit markedsføringsbudget holder et rimeligt niveau.

Du vil i denne artikel få indsigt i:

Hvad er micro influencers

Definitionen på en micro influencer afhænger af i hvilket land vi taler om influencers. Det hænger sammen med at at micro influencers fra et af verdens hovedsprog såsom: Engelsk, spansk og fransk, relationsmæssigt ikke blot er landespecifik. Derimod tales sproget i mange lande. Derfor kan følgerne eksempelvis kan komme fra en lang række spansktalende lande i hele verden.

Fokuserer vi derimod på Danmark, så taler vi som hovedregel om en micro influencer, når antallet af følgere er under 15.000. Om der er tale om det ene eller det andet sociale medie er ikke afgørende. Men taler vi om en influncer fra YouTube, så er der ikke tale om: Følgere, men om: Abonnenter.

Ser vi på fordele og ulemper ved at bruge micro influencers fra de sociale medier, så er nogle af de væsentligste punkter:

Ulemper:

  • Der kan være mere arbejde i forhold til at screen efter de bedste micro influencers.
  • Ligeledes kan der være mere arbejde i forhold til at kommunikere og lave aftaler med micro influencers, da influencerne ikke nødvendigvis har så meget erfaring inden for influencer marketing. Det gælder både i forhold til at overholde gældende lovgivning; Statistik på engagement og målgruppe, samt rapportering.

Fordele:

Der er mange fordele ved at bruge micro influencers fremfor det helt store influencers:

  • Micro influencerne er væsentlig biligere
  • Engagement rate er væsentlig højere
  • Din kampagne kan holde længere, da du kan bruge mange micro influencers for de samme penge, som blot én af de store influencers ville koste dig
  • En micro influencer kan være mere begejstret over at få en opgave fra dig, hvilket kan skinne igennem, når influenceren laver en post. For en mega influencer kan det skinne igennem, at dit produkt blot er nummer 100 i rækken
  • Du undgår alt andet lige at micro influenceren har en agent, hvilket er et fordyrende led
  • En micro influencer er formentlig heller ikke bundet op af generende konkurrenceklausuler
  • Du skal formentlig ikke ligge i kø for at få dit produkt markedsført. Alternativet ved de større influencers: Hvis der ikke er match imellem influencerens muligheder i kalenderen, og din kampagneplan, så vil en post ikke kunne gennemføres. 

Her kan du læse mere om, hvad influencer marketing er, eller allerede nu finde dine første micro influencers:

Micro influencer platform

Som det fremgik ovenfor, så kan en af ulemperne være, at der er mere arbejde forbundet med at bruge micro influencers i sin markedsføring, fremfor de lidt større social media influencers, målt på antal følgere.

Men en nem måde at komme hurtigere i hus er ved at bruge en micro influencer platform såsom: Loggershut. Her har micro influencerne ansøgt om at blive influencer, og en manuel proces er derefter gået igang. Det vil sige, at Loggershut manuelt har screenet alle ansøgernes social media profiler for at finde ud af om ansøgerne er velegnet til kommerciel brug, eller der kan være tale om en af morgendagens nye stjerner indenfor influencer marketing.

Sådan gør du:

finde micro influencers

Når vi taler om micro influencers i Danmark, så kan du med fordel vælge en håndfuld influencers til en start, og så drypvis bruge flere micro influencers i de efterfølgende måneder. På den måde sprænger du ikke dit markedsføringsbudget, og du laver en effektiv markedsføringskampagne, der holder længere i forhold til traditionel og dyrere former for marketing.

Hvad koster en micro influencer

Prisen på en micro influencer fra Danmark kan variere i forhold til flere faktorer, eksempelvis:

  • Engagement rate
  • Niche
  • Hvor strømlinet influenceren´s social media profil er
  • Tidligere kørte kampagner, og herunder den målte effekt

Når du så har aftalt en pris med micro influenceren, så laver influenceren sin post, og du betaler honorareret via normal bankoverførsel. Husk i den sammenhæng at du skal skal bruge influenceren's personnummer, da du skal oplyse det udbetalte honorar til Skat. Bruger du en række micro influencers over en eller flere markedsføringskampagner, kan du med fordel vælge at indgå et samarbejde med Loggershut, som også kan være behjælpelig med udbetaling af honorarer til influencerne. 

 

Dansk micro influencer marketing

micro influencers danmark

Mode micro influencer

mode micro influencer

Micro influencer sælger via post

danske micro influencers