Instagram influencer marketing

Instagram influencer marketing er specielt godt, da Instagram er som skræddersyet til marketing. På Instagram er alt nemlig 100% visuelt, og er der noget der virker godt til marketing, så er det billeder og videoer. 

Instagram marketing startede med kun at være fotos, men i dag, hvor Instagram stories også er en del af Instagram-pakken, så er Instagram en ideel platform til markedsføring.

Dertil kommer, at en del af influencerne har valgt at lave en Instagram virksomhedsprofil. Herved kan influencerne og du se en lang række statistikker, som er gode at måle på, når værdien af markedsføringen skal gøres op. Du kan blandt andet også se, hvorfra i landet følgerne til influenceren kommer, og hvor gamle følgerne er.

Instagram influencers

Instagram influencers er i høj kurs, når virksomhederne og marketingbureauerne skal sælge produkter. Der er en klar overvægt at kvindelige instagrammers, men det betyder ikke, at mænd ikke også gør det godt på Instagram.

Når en instagrammer er dygtig, så er der en god cocktail af en strømlinet Instagram-profil og en fin interaktion mellem instagrammeren og følgerne. Derved kommer der flere hjerter og kommentarer under billederne eller de stories, som vises.

Som instagrammer kan det tage lang tid at opbygge en god profil, som både tilsmiler sig følgerne, og som kan bruges kommercielt. Du skal derfor ikke være bange for at bruge en eller flere influencers, hvor du ikke nødvendigvis synes at instagrammerens profil er helt skarp i forhold til dit produkt eller brand.

Du kan måske i dialog med instagrammeren skabe den rejse, som instagrammeren har gang i. Derved kan der let opstå en win-win situation, hvor du får rimelig billig markedsføring på Instagram, og instagrammeren får vist sit værd, og instagramprofilen bliver endnu skarpere.

En af fordelene ved at bruge micro-influencerne er også, at samarbejder du med en Instagram influencer, så kan influenceren få et specielt forhold til dig og dit brand. Derved har du en god grobund for at få et længerevarende forhold til dine influencers. Derved skabes fundamentet for, at du kan få en loyal brand ambassadør.

social media manager Ole Holdgaard

 

Instagram influencers Danmark

Instagram influencers kan deles ind i tre kategorier:

  • Micro influencers
  • Macro influencers
  • Mega influencers

I Danmark er der primært tale om micro og macro influencers. Når en influencer i Danmark på Instagram har 30.000 følgere, så går influenceren fra at være micro, til at være en macro influencer. I større lande end Danmark, er grænsen for micro influencers 50.000 følgere.

Men det er ikke antallet af følgere, som du skal fokusere på. Det er i højere grad kvaliteten af influenceren, som er interessant for dig. Skal du bruge en rettesnor for, hvad fordelen er ved at bruge en micro influencer, så er det, at følgerne i langt højere grad føler sig connected til instagrammeren, og derved opnår du som brand eller virksomhed en langt højere grad af troværdighed, når du bruger en micro-influencer.

I Danmark er Instagram et socialt medie, som både er stort, og stadigvæk er i klar fremmarch. De unge under 30 år foretrækker Instagram fremfor Facebook. At de to sociale medier tilhører den samme ejer, er så blot en lille detalje, som man kan smile lidt over.

Vil du have let adgang til Instagram influencers i Danmark, uden at skulle bruge oceaner af tid på at finde de for dig bedste instagrammers, så kan du med fordel vælge at bruge Loggershut.dk - Det er let.

Influencer marketing på Instagram

Du bruger blot nedenstående link for annoncører:

 

Sports Instagrammer viser høretelefoner

instagram influencer marketing

Smykke-markedsføring via Instagram

instagram products are shown

Instagram er ideel til at vise stemninger

instagram produkter vises