Tilbage til FAQ

Influencer marketing

Hvorfor virker influencer marketing? Det er et rigtig godt spørgsmål.

Lad os se på nogle af de vigtigste årsager:

  1. Autenticitet. Det vil sige, det man udgiver sig for at være. I forhold til influencer marketing betyder det, at influenceren fremstår ægte, pålidelig og troværdig over for sine følgere. Influenceren er derfor sig selv - og ikke en falsk profil. Det er en af de primære årsager til, at følgerne vælger at følge en influencer. For virksomheden giver autenticiteten hos influenceren netop det ekstra kryderi eller boost, som de fleste andre markedføringsformer ikke kan
  2. Mange - i særdeleshed unge - bruger i dag adblocking. Men adblocking virker ikke, når man taler influencer marketing. Virksomheden kan derfor med sit brand altid komme igennem med sit budskab - uanset, om følgerne til en influencer - bruger adblocking eller ej
  3. Har man som virksomhed lavet en aftale med influenceren om, at det kreative indhold må genbruges i andre reklamer i en given periode, så vil det i langt de fleste tilfælde være en billigere løsning - i forhold til, hvis virksomheden skulle ud og betale for en professionel fotograf
  4. Virksomheden kommer ud til at meget specifik målgruppe. Det vil sige, at der ikke skydes med spredehagl, og virksomheden får derfor som udgangspunkt mere for sine markedsføringskroner
  5. Virksomheden kan nå en målgruppe, som virksomheden ellers kan have svært ved at ramme

Vil du gerne vide mere om influencer marketing, så se den store influencer marketing guide:

FAQ Kategori: