Tilbage til FAQ

Generelt

En influencer (også kalede for en influent) er en person, der bruger sit netværk af følgere på sociale medier - til at fortælle om eksempelvis:

  • Et budskab
  • Et brand
  • Et produkt
  • Et event
  • En service

Måden hvorpå det sker, er typisk via et opslag eller en video på influenceren´s social media profil.

Influenceren får betaling af virksomheden, som influenceren samarbejder med.

En del influencers bruger meget tid på opsætning af det rette lys, den optimale lyd og skabe en god stemning.

Men til forskel fra traditionelle reklamer - hvor alt ser meget redigeret ud - så bruges influencers ofte, fordi en virksomhed ønsker at få et produkt vist i influenceren´s univers, som skal fremstå ægte og hverdagsagtig.

Ser en post for kunstigt ud, så vil følgerne se influenceren´s post som utroværdig, og derfor ikke virke efter hensigten. 

... for influenceren´s rolle er i høj grad at vejlede side følgere - samtidig med at influenceren ikke lægger skjul på, at der er tale om et samarbejde med en virksomhed. Det kan du læse mere om her:

 

FAQ Kategori: