Influencer pris

Influencer pris, kan enten vedrøre: Den pris som influenceren får for jobbet som influencer, eller: Den pris, som virksomheden betaler for, at den tidskrævende screeningsproces er lavet. 

Her vil vil se på, hvad det koster for virksomheden at få let adgang til influencerne, og hvad værdien er for virksomhederne.

Ønsker du at få de helt afgørende værktøjer til at forhandle den bedste influencer pris, så kan det være en stor fordel at tage dette kursus:

Værdien af influencer marketing 

Først og fremmest er det vigtig, at man som virksomhed har en strategi for sin influencer marketing, hvilket du kan læse mere om her: Influencer marketing strategi.

Når strategien er lagt, så skal man, før markedsføringskampagnen går igang, fastlægge hvilke værdier, som man vil måle effekten og successen på. Langt de fleste markedsføringsbureauer bruger "Engagement" som det primære succesparametre. "Engagement rate" er antallet af: Likes, kommentarer og delinger - i forhold til antal visninger.

Efter "engagement" rate kommer kvaliteten af følgerne henholdsvis nichen, som man vil bruge influencerne til.

Først på en fjerdeplads kommer antallet af følgere, og endnu længere nede af listen influencerens lokation. Prioriteringen kan dog se lidt anderledes, hvis der er tale om at markedsføre en lokal butik.

Med dette i baghovedet, så giver det rigtig god mening at fokusere på micro-influencers, idet at engament raten hos micro-influencers er højere, end engagement raten er hos både macro-influencers og mega-influencers. Dertil kommer, at prisen på micro-influencers er væsentlig mindre i forhold til de større influencers.

Andre parametre som du kan måle værdien af din influencer-marketing på er:

  • Den online trafik til dit website
  • Salgskonverteringer og den heraf følgende omsætning
  • Hvordan dit brand eller produkt bliver omtalt

Når man skal skabe værdi via influencer marketing, så er det også en god idé at bruge mange influencers og sprede brandingen ud over en længere periode, for at skabe en vedvarende opmærksomhed omkring branded.

influencer priser

Influencer marketing priser

Nu vil du formentlig gerne vide, hvad koster en influencer reklame? Dit kampagnebudget kan være afgørende, men det kan din tid i særdeleshed også være. Derfor findes der på Loggershut tre prisvarianter, som nøje er afstemt af, hvor meget du selv vil investere af tid.

Vælger du en standardløsning, så får du adgang til alle influencerne, som er blevet godkendt af Loggershut. Men skal du stadigvæk gøre en del manuel arbejde selv. Vælger du PRO-pakken, så får du adgang til en del segmenteringsværktøjer, så du du let kan vælge: Socialt medie, influencerens køn, antal følgere, lokation osv. Derud over kan du, når du har lavet din segmentering let lave et jobopslag, så du reelt skriver til mange influencers på én gang.

Arbejder du i et marketingbureau eller lignende, hvor I har brug for statistik og måske også aflønning af influencerne, så er det Enterprise-modellen, som du du skal vælge. 

Uanset, hvad du ønsker, så kan du nemt få adgang til Loggershut ved at klikke her.

Ønsker du et lille kursus i forhandlingsteknik, så du kan få en bedste pris på en influencer, så skal du klikke nedenfor: